About Me.

My everyday work is presented here, I do what i love,
Who I am, what I do and my social networks, connect with me.

GARNE_IMG_1555

Mein Name ist Susanne Walther. Ich lebe (und arbeite) mit meiner Familie in Hamburg, im Norden Deutschlands. Meine Leidenschaften sind Wolle, Farben und Bücher. Deshalb färbe ich Wolle und Garne. Von Zeit zu Zeit bedrucke ich aber auch Stoffe mit Siebdruck, werfe meine Nähmaschine an und nähe Quilttops und Projekttaschen. Als ich fünf Jahre alt war, wollte ich häkeln lernen, gleich danach das Stricken. Beides brachte mir meine Mutter bei.

Wenn ich am Wochenende nicht in den Färbetöpfen stecke, stricke, häkle oder spinne ich. Oder ich bin in ein Buch vertieft, grabe den Garten um oder bin sonst wo mit meiner Familie in der Natur unterwegs. Manchmal verliere ich mich im Internet, auch wenn mein Sohn mich für einen technischen Dinosaurier hält, weil ich auch ohne Smartphone, Fernsehen und Internet leben kann.

Und nicht zu vergessen: Ich liebe Cowboystiefel und Holzclogs.

Und ich freue mich, dass Sie meine Homepage gefunden haben. Viel Vergnügen!

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

My name is Susanne Walther. I live (and work) with my family in Hamburg, in Northern Germany. My passions are wool, colours and books. That’s why I dye wool and yarn. From time to time I screen print fabrics and sew quilt tops and project bags. When I was five years old, I wanted to learn crocheting, immediately afterwards knitting. My mother taught me to crochet and to knit.

At the weekends I use to dye wool and yarn. If not, I am knitting, crocheting or spinning. Or I’ll read a good book, work in my garden or wander with my family trough nature. Sometimes I get lost in the world wide web. Nevertheless, my son thinks I am a technical dinosaur, because I know to live without smartphones, television or the internet.

Not to forget: I love Cowboy boots and Wooden clogs.

And I am very glad, that you’ve find my homepage. Enjoy!